Upplägg av föreläsningen och TankeCoaching-programmet

Om föreläsningen & TankeCoaching-programmet “Mental träning för att komma vidare i arbetslivet”

Föreläsningen “Mental träning för att komma vidare i arbetslivet”:

Vi kommer till er och håller föreläsningen/seminariet som vanligtvis är cirka 90 – 120 minuter långt. Under den stunden får deltagarna mycket värdefull kunskap, massor av inspiration och konkreta verktyg för att direkt sätta igång att skapa sina förändringar (Kan också förlängas till heldag- eller heldags-workshop).

TankeCoaching-programmet “Mental träning för att komma vidare i arbetslivet”:

Ni sätter samman en grupp på cirka 10-20 deltagare. Under TankeCoaching-programmet kommer vi till er vid flera tillfällen – vanligtvis sex gånger, cirka tre timmar/träff med cirka två – tre veckor mellan träffarna. Deltagarna får fullt stöd att jobba med sin personliga utveckling, sin mentala styrka och nya inspirerande och äkta sätt att hitta och uppnå mål. Under den här resan så förändrar deltagarna sina automatiska tankemönster och bygger upp nya vanor som hjälper dem mot deras eget vill som vi jobbar fram under programmet.

Vid varje ny träff fyller deltagarna på med ny kunskap och provar olika övningar och verktyg, bland annat mental avslappning. (Eftersom programmet bygger på att må bra kommer vi inte göra rollspel, redovisningar eller liknande som många gånger kan skapa press eller obehag.)

Deltagarna jobbar främst personligen med olika stärkande och utvecklande frågeställningar, plus att då och då dela tankar med övriga. Dock så väljer var och en alltid själv om och i så fall hur mycket man vill dela med övriga. Utgångspunkten är att de ska känna inspiration och glädje vid varje kursträff.

Mellan varje träff övar deltagarna med några av de mentala tekniker vi gått igenom. Hemövningarna är korta, enkla och mycket effektiva! De flesta kostar ingen tid att göra utan det är enkelt att väva in dem i vardagen. Eftersom deltagarna skapat förändringen mentalt så får de effekten både på kort och lång sikt.

Många upplever dessutom förbättrad fysisk hälsa som en följdeffekt av träningen. Vanliga exempel är att huvudvärk, nackvärk och ryggvärk minskat eller försvunnit helt, samt att sömnkvalitén har förbättrats avsevärt. Genom att känslomässigt träna sig att må bra så håller man sig friskare.

(Vill du istället boka ett program för enskild person så kontaktar du oss för förslag på upplägg.)